Jak založit a nastavit účty Google Ads a Sklik

Michaela Fojtíčková, 30. 11. 2023

Chcete propagovat produkt nebo službu pomocí vyhledávače Google a Seznam? Cílit reklamu na správná klíčová slova a publika, která vám přinesou vytoužené výsledky v podobě vyšších tržeb z prodejů nebo vyššího povědomí o vaší značce? V následujícím článku se podíváme na to, jak na obou platformách založit reklamní účty.

Založení Google Ads

Na domovské stránce Google Ads klikněte na modré tlačítko „začít“ a projděte registrací. Po registraci se vám zpřístupní Google Ads s možností prvotního nastavení chytré kampaně. Ta má svá PRO, ale za nás rozhodně více PROTI. Jednoduše a rychle se nastaví, nestojí vás tolik času, ale manuálně ji neupravíte a máte minimální možnosti, jak do ní zasáhnout nebo kontrolovat její výkon, navíc z ní získáte minimum dat (např. chybí vyhledávací dotazy). 

Takové kampaně nechcete ve svém účtu. Zpravidla nefungují moc dobře, špatně se optimalizují a mohou vás stát peníze navíc. Vyhnout se vytváření chytré kampaně můžete zvolením ve spodní části „Přeskočit zakládání kampaně“.

V následujícím kroku tedy vytvoříme reklamní účet bez jakékoliv kampaně. Vyplňte požadované základní údaje pro fakturaci. Buďte opatrní s výběrem měny a časového pásma - později tyto volby nemůžete změnit.

Dříve bylo možné s reklamním účtem pracovat i bez toho, aniž by byly fakturační údaje vyplněné. Nyní nás do rozhraní účtu Google Ads systém pustí až v momentě, kdy se zadá platební karta a údaje o firmě.

jak založit google ads účet krok 3

Po odeslání „Máte hotovo!“ může začít ta pravá zábava. Následuje tvorba kampaní, potřebujete nastavit a propojit další nástroje jako jsou Google Analytics, GTM, vygenerovat měřící kódy a vložit je na internetové stránky, prostě desítky dalších činností, než můžete plnohodnotně začít inzerovat. Samozřejmě si kampaně můžete nastavit sami, obecně to ale příliš nedoporučujeme. Pokud nejste specialisté, lehce se může stát, že přehlédnete některá nastavení a připravíte se tak o hodně peněz bez jakéhokoliv výsledku. Pro spolupráci s agenturou nebo samostatným specialistou je potřeba nasdílet údaje z Google Ads. Podívejte se jak je nasdílet.

Založení Skliku

Jsme jedna ze zemí, která se může pochlubit vlastním vyhledávačem – a tím je Seznam. Seznam a jeho partnerské weby pravidelně navštěvuje až 95 % českých uživatelů internetu. Takové publikum byste neměli ignorovat. Pro zásah těchto uživatelů používáme reklamní nástroj Sklik.


Navštivte sklik.cz a zaregistrujte váš e-mail (není problém, pokud máte gmail – většinou se pro Google Ads a Sklik používá e-mail jenom jeden). Po registraci vám přijde od Seznamu potvrzovací e-mail, který potvrďte. Je možné, že bude zapotřebí zadat i telefonní číslo, na které vám přijde potvrzovací kód. 

V dalším kroku musíte odsouhlasit smluvní podmínky. 

jak založit sklik krok 1
jak založit sklik krok 2

Tímto jste sice dokončili registraci na Sklik, ale pro inzerování si musíte ještě nabít online Peněženku. Učiníte tak v Klientské zóně, kterou naleznete vedle e-mailu vašeho Sklik účtu. Odsouhlasíte podmínky a dostanete se do rozhraní pro platby. 

jak založit sklik krok 3

Nabitím reklamního kreditu to ale nekončí, i zde byste měli myslet na správné nastavení kampaní a propojení všech marketingových nástrojů.

I pro Sklik silně doporučujeme předání nastavení a správy vašich kampaní do rukou specialistů. Ušetříte si tím čas, nervy a profesionál vše zajistí za vás. O auto se vám přeci také starají v servisu, kde tomu rozumí.

Pro takové případy je potřeba bezpečně nasdílet přístup do vašeho Sklik účtu. Podrobný návod naleznete zde

Článek pro vás připravil/a: Michaela Fojtíčková
Mohlo by vás zajímat:

Jak zvolit správný font a proč je klíčem dobré komunikace?

Michaela Fojtíčková • 3. 6. 2023 • 
Font je jedním z hlavních prostředků komunikace, přesto se na jeho vhodný výběr občas zapomíná. Samotný font totiž nastiňuje závažnost sdělení, a to ještě předtím, než si text přečteme. Základní rozdělení fontů a jak je používat se dočtete v našem článku.
Přečíst článek

Otestovali jsme nejvyšší možný limit pro výdaje u Advantage+. Jaké byly výsledky?

Kristýna Férová • 19. 2. 2024 • 
Advantage+ kampaně se staly za poslední rok nedílnou součástí téměř každého e-shopového reklamního účtu. Pokud máte s těmito kampaněmi zkušenosti, nebude pro vás novinkou, že Advantage+ často parazitují na remarketingových kampaních. Mohou ale remarketing zcela nahradit?
Přečíst článek

Co musí grafici vědět o barvách

Michaela Fojtíčková • 18. 5. 2023 • 
Barvy jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů vizuální komunikace. Pomocí barev dokážeme vyjádřit emoce, navodit správnou náladu nebo dokonce předat dané sdělení. V následujícím článku vám nastíníme, proč je dobré znát hlavní rozdíly mezi barvami používanými v grafickém designu.
Přečíst článek
Všechny články
Agentura Foxy.cz s.r.o
Agentura Foxy.cz s.r.o.
Veselá 169/24
602 00 Brno
Kde nás najdete?
IČ: 06739792
DIČ: CZ06739792
Číslo účtu: 2401884475/2010
sp.zn. C 104000 vedená u Krajského soudu v Brně
arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram